بسم الله الرحمن الرحيم


Apa ni? Aku dah ada broadband, kat kolej pun ada wifi tapi kenapa nak ada Broadband 4G Yes? Errr aku anggap ia percuma la senang kata,,,, tak ambik sangat rugi kan... tapi baca info dibawah ni


YES ianya Percuma
Pelajar baru semester ni dapat percuma broadband ni sebab UPM dibawah program EPP. Dah tu kitaorang dapat 30MB percuma dan setiap bulan dapat RM9! Lumayan bukan? So apa kata ambik je,,,hehe tapi percuma ini hanya bagi pelajar universiti je r yang di bawah program EPP tu... dan kalau dah guna melebihi RM9, kena topup sendiri lar hahaha

YES ianya Laju
Kenapa laju? Sebab masih tak ramai yang guna 4G Yes ni,,, kelajuan 4-6Mbps tanpa throttle! Tapi serius laju amat, kalau tengok video kat Youtube takde buffering langsung! Hahaha dan kredit pun mengalir tanpa sekat sekat la,,,haha


Mari kita tengok caj kadar yang ditetapkan...

9sen/3mb = 3sen untuk 1mb usage
5gb usage = 5000mb x Rm0.03 = RM150
Mahal tak? Pada aku ok kowt tapi dia tetap mahal berbanding broadband lain seperti P1Wimax-Maxis-Celcom-Digi


Setakat ni, hanya beberapa tempat je la yang ada liputan 4G Yes ni, Universiti yang ada liputan setakat ini -adalah UPM-UKM-UM-UTM-Utar...



date Thursday, October 6, 2011

0 comments to “Pelajar UPM Dapat Yes 4G!”