بسم الله الرحمن الرحيم

Selepas ambil tanah kat ladang minggu lepas, sudah masanya untuk kami menganalisis tanah dengan lebih terperinci. Kenapa tak terus buat je minggu lepas? Minggu lepas kan hujan,,,,huhu so kita kena keringkan dulu tanah tu sebab tanah tu bukan berasal dari tempat yang basah macam kat tepi tasik atau sungai.

Semangat kumpulan aku nak buat eksperimen ni tetiba Dr. Zauyah beritahu, tak boleh buat sebab tanah kami tak kering sepenuhnya,,, huhu tanah tu atas jagaan aku, maaf kawan kawan,,,hehehe tanah tu yang taknak kering,,,,huhu
Kali ni kumpulan kitaorang paling lasttttt sekali,,, perhhh sangat tak best,,,!

Ni kumpulan lain, buat jadi

Kene tumbuk tanah sampai halus, pastu tapis. Macam buat kuih tu, tepung kena tapis dulu daripada benda benda yang kasar dan tak diingini,,,huhu tapi kitaorang tak jadi sebab ada kandungan sedikit air dalam tanah, bila ditumbuk, jadi melekat, pastu susah dah nak tanggalkan, hahahaha

Timbang tanah tadi sebanyak 20gram
Pastu jadikan tanah seperti air Teh Susu ye

Blender macam kat kedai coffe tu,,,huhu

Ni la hasilnya,,,haha boleh terliur jika anda sedang haus ketika itu

Eksperimen bersambung lagi kerana masa sangat tak cukup, sampai aku nak pergi Mines pun lambat, keluar lepas Maghrib dan balik pun lambat,,,errrr




date Thursday, November 3, 2011

2 comments to “Eksperimen Hampir Gagal”

  1. nurulfarhanirozali
    December 17, 2011 at 7:27 PM

    err.bila nak update ni ?? dah banyak bnde berlaku sepjgn hidup kita.HAHAHA

  1. muezz@blaz
    December 17, 2011 at 11:30 PM

    haha xde gmbo la,,, nnt la