بسم الله الرحمن الرحيم

Lepas main-main dengan kambing, sekarang tiba masa untuk bedah kambing plak.... huhu masa 1st time masuk lab, perhhhh bau memang semerbak giler!!! Bau bangkai kambing yang ala-ala pewangi kat rumah tu...hehehe 


Ada 6 ekor kambing yang telah dijadikan sebagai disection.... jangan salah paham disini... kambing-kambing dia atas bukan sengaja dibunuh tapi memang mati atas faktor kesihatan... dan dengar cerita ada jugak mati sebab anjing menggila kat ladang kambing abes kerugian sebab banyak kambing yang kena belasah pastu mati....

Sebelum masuk makmal, semua tak sabar dah nak pilih kambing yang cantik-cantik... amboi bebudak ni pun memilih gak...hahaha Alhamdulillah kumpulan aku bernasib baik sebab dapat kambing yang tak bape nak keras sebab ia memudahkan kerja menyiat kulit kambing dan seterusnya mudah untuk mengenal pasti otot-otot kambing yang korang makan tu rupa dia camne....heeeee lepas identify muscle, kena identify tulang dia plak...








Agak tensyen praktikal kali ni,,, hmmm bayangkan la korang kena kenal nama-nama muscle dan tulang. Paling susah part muscle sebab macam tak nampak perbezaan langsung!!! Tetiba terdetik dalam hati, macam ni nak jadi Veterinar?! Kem salam je lah !!!! hahaha

Kali ni balik terus baring.... rasa macam tak larat dah.... macam orang tua je.... errrr sebenarnya bedah kambing lagi rumit dan penat daripada jaga kambing, potong kuku serta kejar kambing sebab bedah kambing ni dah la kena bongkok kan badan, pastu kena teliti, tangan kena pegang pisau dengan betul supaya tak terpotong benda lain.... huhu tak larat~~~


date Thursday, March 29, 2012

1 comments to “Tragis Kambing”

  1. Noor Amirah Mohd Nor
    March 29, 2012 at 11:09 PM

    agk la.. kne berdiri smpai dekat 3 jam kn.. mcm nak tercabut pinggang rsenye..

    p/s: abg tu suka kacau aku -____-"